Wednesday 27 June 2012

Tips Kekal Ramping Untuk Ibu Menyusu

Kepada ibi-ibu yang mempunyai masalah berat badan anda wajib membaca Entry ini.


Tahukah anda, bahawa begitu ramai ibu di luar sana yang berhadapan dengan masalah berat badan selepas bersalin walaupun mereka menyusukan baby.Hakikatnya penyusuan sebenarnya membantu ibu menurunkan berat badan secara semulajadi.

Ini kerana setiap kali menyusukan bayi anda,500 kalori dibakar di dalam tubuh anda.Jadi jika difikir secara logik,berat badan mesti berkurangkan?Tetapi mengapa ramai ibu-ibu menyusu mengaduh lapar dan berat badan semakin bertambah?mari cari apa sebab kenaikan berat badan...

Faktor-faktor berat badan meningkat
  • pengambilan makanan/jumlah kalori melebihi penggunaan tenaga.Walaupun ibi-ibu bakar banyak kalori,tetapi banyak juga makanan yang diambil.betul tak?
  • Makanan berlebihan yang diambil disimpan di dalam badan dan menjadi lemak
  • Ibu menyusu lebih cenderung berasa lapar setiap kali selepas menyusukan bayi/setiap kali lepas pam.Ini kerana badan anda telah membakar kalori,tetapi malangnya bila lapar anda terus mengambil makanan dalam kuantiti yang banyak.Sepatutnya anda minum air apabila berasa lapar dan makan buah-buahan,bukan snek ya...
  • Sistem penghadaman yang lemah.Ramai di antara kita yang menghadapi masalah berat badan berlebihan kerana sistem penghadaman kita tidak mampu berkerja dengan baik.Akibatnya lemak-lemak yang terkumpul tidak dapat dikeluarkan dengan baik
Cara mengatasi..
  • Banyakkan minum air 3-4 Liter sehari, kerana ibu menyusu perlukan air yang banyak untuk menghasilkan susu yg banyak. Selain daripada itu, pengambilan air yang mencukupi akan membuatkan seseorang itu kenyang dan mengurangkan pengambilan makanan berat dan snek.
  • Mengambil makanan cukup sekadar yang perlu. Walaupun ibu menyusus tak boleh berdiet, kerana dikhuatiri mengganggu penghasilan susu, namun ibu perlu tahu yang pengambilan makanan yang berlebihan juga akan menyumbang kepada kenaikkan berat badan. Jadi makanlah secara bijak.
  • Selepas menyusu anak, jika terasa lapar, minum 2 gelas air kosong untuk mengenyangkan perut, dan jiga berasa lapar juga, ambillah buah-buahan untuk mengalas perut. Jangan ambil snek ya.
  • Buat senaman-senaman bagi membantu meningkatkan kadar metabolisme badan seterusnya meningkatkan fungsi sistem penghadaman. Senaman yang berterusan akan membakar kalori dan membentuk semula tubuh badan.
  • Jika anda tiada masa bersenam, suppliment adalah pilihan yang paling bijak, kerana melalui suppliment anda dapat memecahkan lemah dan mengurangkan selera makan.
Walaupun suplemen adalah pilihan terbaik untuk individu yang sibuk.namun bukan semua produk slimming boleh diambil oleh ibu menyusu.Yang pasti SLIMMING SET SHAKLEE boleh diambil oleh semua ibu menyusu dan tidak memberi kesan sampingan kepada penyusuan mahupun kepada bayi itu sendiri.


Bagi yang berminat mencuba set slimming, ini adalah antara suppliment yang membantu mengurangkan berat badan di kalangan ibu-ibu menyusu :
  • Energizing soy protein(ESP)Menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak
  • Lecitin-untuk memecahkan lemak
  • Alfalfa-untuk detoks/buang lemak yang dipecahkan
  • Herb-leh -cuci usus secara menyeluruh

Sekarang kita tengok pula apa kata ibu-ibu yang telah menggunakan set slimming shaklee ni.


kepada yan berminat nak mencuba slimming set shaklee ni boleh hubungi saya di 0193401758 dan jangan lupa ad fb saya Nancy Rachy untuk berhubung terus dengan saya..konsultasi percuma akan diberikan selepas pembelian hanya untuk pengunjung mamaachel ya..
Diskaun hebat menanti ANDA!!!...

Terima kasih kerana membaca entry saya. Sila datang lagi.

Post a Comment

1 comments:

Narcy said...

This comment has been removed by the author.

Mommy Rachel@2012. Powered by Blogger.
 
Copyright Mommy Rachel © Design By Cik Nurfarah