Thursday 21 June 2012

Kembali Slim Seperti Anak Dara Dengan Lecitin

Salam semua....Hari ini kita berkongsi cerita mengenai Pn Hasmah yang telah berjaya mengembalikan berat badan ideal beliu dengan pengambilan lecitin.Sebelum tu kita tengok dulu sebelum dan selepas..  

Saya mula  sedar yang badan saya naik sejak anak ke-2 saya berumur 6 bulan.Selera makan membuak-buak dan badan juga bagai dipam-pam.Lagilah saya ni menyusukan anak sepenuhnyaldengan susu ibu.saya tak boleh nak diet beria-ia,jadi saya bedal je makanan yang terlintas difikiran nak makan apa.Yang sedihnya bila seluar jeans saya saiz 34 tu dah tak muat lagi,huhu....

Jadi saya nak muatkan semula seluar yang bersaiz 34 tu...Sebab saya sayangkan seluar tu dan tambah lagi saya sayangkan badan yang slim masa dara dulu...ceh slim ke hahaha...

Jadi saya sharekan aapa yang saya buat.Bermula dari bulan 3 tapi yang betul-betul dietnya dari bulan 6 nilah..

1.Saya kurangkan makan nasi,mula2 makan dalam jumlah yang sedikit.Ada juga beberapa bulan saya tak sentuh nasi dalam 2 bulan macam tulah..memang susah nak biasakan tapi lama-lama saya jadi biasa.

2.Saya kurangkan minuman air manis.

3.Saya kurangkan fastfood (No KFC No Pizza)

4.Saya bersenam dalam rumah je..senaman apa yang saya buat ye..saya skipping dan main hullahoop yang gelang rotan gelek-gelek kat pinggang tulah...memang berpeluh..saya digelakkan oleh anak-anak dan suami huhu...

5.Saya mula AEROBIC kat Taman pulai perdana JB dah dekat sangat kat rumah..baru mula 2 bulan..saya ambil program 'Shape your Body' buat apa dengan program ni...sebab saya perlu bentukkan badan saya yang dulunya gemuk dengan beraerobic...Memang Terbaekkk...

6.Saya banyakkan makan sayur dan makanan yang kurang kalori seperti meehoon sup...mula-mula memang tak berselera nak makan tapi 'Alah bisa tegar biasa'

7.Saya banyakkan minum air masak sebab air masak membantu meningkatkan metabolisma badan kita.

8.Saya kawal nafsu makan,saya dulunya suka makanan yang berlemak.

9.Saya menjalani proses DETOX dengan Herb-leh shaklee..sebab untuk kuruskan badan wajib menjalani proses penyingkiran toksik dahulu supaya mudah untuk proses penyerapan vitamin berlaku.

Saya ISTIQAMAH makan lecitin sebab shaklee sebab membantu saya untuk mendapatkan berat badan idaman saya.Dan juga kalau dulu saiz jeans saya 34 pastu 31 dan sekarang 29...Macam tak caye je,tapi kena percaya....

Memang lambat untuk saya mendapatkan berat badan ideal dengan ketinggian saya dan ambil masa yang lama juga.Seiringkan dengan usaha bukan angan-angan je..Berat badan saya masa pakai baju oren kat atas tu lebih kurang 74kg,BMI terlebih berat badan.Saya cuma nak dapatkan berat badan ideal je..Dan sekarang berat badan saya lebih kurang 60kg...BMI normal, tinggi takla tinggi manepun 159cm..rasanya dah cukup kot berat takat tu..tak mau kurus lagilah sebab banyak baju dah tak boleh pakai kene kecikkan huhu....
Kredit to Farah shaklee..

Sabar adalah' kunci' untuk DIET..puan Hasmah sendiri mengakui bahawa untuk mendapatkan berat badan ideal seperti sekarang memang lambat,tapi apa yang penting Usaha....Puan Hasmah hanya mengambil 2 jenis suplemen dan selebihnya usaha beliau sendiri.Dan yang paling penting kena ambil suplemen ini secara konsisten barulah nampak hasilnya..

Untuk pembelian Produk Shaklee hubungi saya di 0193401758 atau add fb saya NANCY RACHY.
Dapatkan diskaun setap pembelian hanya di mamaachel.blogspot.com...






Terima kasih kerana membaca entry saya. Sila datang lagi.

Post a Comment

0 comments:

Mommy Rachel@2012. Powered by Blogger.
 
Copyright Mommy Rachel © Design By Cik Nurfarah